Vil du have del i opgaverne? Så meld dig ind i Storstrøm Service Group – Læs mere nedenfor

Per Aarsleff A/S er i gang med at etablere en ny bro mellem Vordingborg og Masnedø – Masnedsundbroen. Bygherre er Banedanmark.

Kontrakten har en værdi på ca. 200 millioner kr. og handler bl.a. om, at der skal bygges en ny jernbanebro, den eksisterende jernbanedæmning skal udvides, og tunnelen på Orevej i Vordingborg skal også udvides.

Stort anlægsprojekt giver lokalt arbejde

Arbejdet med den nye Masnedsundbro kan give meget arbejde til vores lokale virksomheder
Sådan kommer den nye Masnedsundbro til at se ud (Illustration: Banedanmark)

Som hovedentreprenør har Aarsleff brug for underleverandører til at løse de forskellige opgaver, som følger med opførelsen af broen. De opgaver kan vores lokale bygge- og anlægsvirksomheder få andel i.

Et godt eksempel er El-Comp fra Vordingborg med Henrik Larsen i spidsen, som er blevet hyret af Aarsleff til at udføre el-arbejde for dem.

Når en virksomhed som El-Comp får andel i større opgaver i lokalområdet, har det en positiv signalværdi, og samtidig er Aarsleff en god reference at kunne tilføje sit cv. Jeg vil rose Aarsleff for deres holdning og politik for samarbejde med de lokale firmaer i det omfang, de kan. Henrik Larsen, El-CompHenrik Larsen, El-Comp

Vil du være med til at bygge den nye Masnedsundbro?

Storstrøm Service Group, STSG, er et samarbejde. Formålet med samarbejdet er at sikre, at så mange lokale virksomheder som muligt får andel i de opgaver, der følger med de mange anlægsprojekter i vores område.

Her kan entreprenørvirksomheder og konsortier hurtigt og effektivt skaffe sig den arbejdskraft, de har brug for. STSG fungerer nemlig som et “one-point-of-contact”, så man blot skal henvende sig dér for at få kontakt til de lokale virksomheder.

Aarsleff er i kontakt med Storstrøm Service Group. Hvis du gerne vil øge din virksomheds synlighed og måske få andel i de opgaver, som hovedentreprenøren skal løse, så tilmeld din virksomhed på hjemmesiden stsg.dk.

Fakta om den nye Masnedsundbro

Den nye Masnedsundbro er et led i den generelle udvikling af infrastrukturen med en ny jernbane mellem Ringsted/Femern.

Hele strækningen bliver elektrificeret, og mellem Vordingborg og Rødby kommer der ekstra spor.

Den nuværende Masnedsundbro skal fremover bruges til biltrafik, og den nye bro bliver en jernbanebro med plads til to jernbanespor.

Når den er færdig i 2020, bliver jernbanesporene på den nuværende bro fjernet.

Togene kan på den nye Masnedsundbro køre 200 km/t mod 100 km/t i dag.

Broen bliver 200 meter lang, 14 meter bred og med en gennemsejlingshøjde på 5 meter.